korczew.bip.gmina.pl
Biuletyn Informacji Publicznej
 Urzędu Gminy Korczew korczew.pl
Ochrona środowiska > Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Korczew strona główna 

UCHWAŁA Nr XXII/146/2012
RADY GMINY KORCZEW
z dnia 28 grudnia 2012 r.

w sprawie uchwalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Korczew

Na podstawie art. 18 ust.2 pkt 15, art. 40 ust.1 i art. 41 ust.1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 4 ustawy z 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t. j. Dz. U. z 2012 r. poz. 391 ), po zasięgnięciu opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Siedlcach, Rada Gminy Korczew uchwala co, następuje:

§ 1
Uchwala się Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Korczew, w brzmieniu stanowiącym załącznik Nr 1 do niniejszej uchwały.

§ 2
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Korczew

§ 3
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego.


Załącznik Nr 1 do Uchwały
Nr XXII/146/2012
Rady Gminy Korczew
z dnia 28.XII.2012r.

Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Korczew
ROZDZIAŁ 1
PRZEPISY OGÓLNE


§ 1.1. Regulamin niniejszy zgodnie z art. 4 ust. 2 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012 r. poz. 391) określa szczegółowe zasady utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Korczew, dotyczące:
1) wymagań w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenie nieruchomości, obejmujących:
a) prowadzenie we wskazanym zakresie selektywnego zbierania i odbierania odpadów komunalnych, w tym powstających w gospodarstwach domowych przeterminowanych leków i chemikaliów, zużytych baterii i akumulatorów, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, mebli i innych odpadów wielkogabarytowych, odpadów budowlanych i rozbiórkowych oraz zużytych opon, a także odpadów zielonych,
b) uprzątanie błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z części nieruchomości służących do użytku publicznego,
c) mycie i naprawy pojazdów samochodowych poza myjniami i warsztatami naprawczymi;
2) rodzaju i minimalnej pojemności pojemników przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych na terenie nieruchomości oraz na drogach publicznych, warunków rozmieszczania tych pojemników i ich utrzymania w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym;
a) średniej ilości odpadów komunalnych wytwarzanych w gospodarstwach domowych bądź w innych źródłach,
b) liczby osób korzystających z tych pojemników
3) częstotliwość i sposobu pozbywania się odpadów komunalnych i nieczystości ciekłych z terenu nieruchomości oraz z terenów przeznaczonych do użytku publicznego;
4) innych wymagań wynikających z wojewódzkiego planu gospodarki odpadami;
5) obowiązków osób utrzymujących zwierzęta domowe, mających na celu ochronę przed zagrożeniem lub uciążliwością dla ludzi oraz przed zanieczyszczeniem terenów przeznaczonych do wspólnego użytku;
6) wymagań utrzymywania zwierząt gospodarskich na terenach wyłączonych z produkcji rolniczej, w tym także zakazu ich utrzymywania na określonych obszarach lub w poszczególnych nieruchomościach;
7) wyznaczania obszarów podlegających obowiązkowej deratyzacji i terminów jej przeprowadzania.


Rozdział 2
Wymagania w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenie nieruchomości


§ 2. 1. Właściciele nieruchomości obowiązani są do prowadzenia selektywnego zbierania a odbierający do odbierania odpadów komunalnych z podziałem na:
1) niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne,
2) przeterminowane leki i chemikalia,
3) zużyte baterie i akumulatory inne niż przemysłowe i samochodowe,
4) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny,
5) meble i inne odpady wielkogabarytowe,
6) odpady budowlane i rozbiórkowe,
7) zużyte opony,
8) odpady komunalne ulegające biodegradacji, w tym odpady opakowaniowe ulegające biodegradacji oraz odpady zielone,
9) papier i tektura,
10) szkło,
11) tworzywa sztuczne,
12) opakowania wielomateriałowe,
13) metale,
2. Odpady, o których mowa w ust. 1 właściciele nieruchomości obowiązani są zbierać i gromadzić z chwilą ich powstania.
3. Odpady określone w ust. 1 odbierane są w sposób gwarantujący ich niezmieszanie z innymi rodzajami odpadów zbieranych selektywnie. Odpady te należy odbierać z częstotliwością określaną w rozdziale 4.
§ 3. Uprzątnięcie błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z chodników położonych wzdłuż nieruchomości, przy czym za taki chodnik uznaje się wydzieloną część drogi publicznej służącą dla ruchu pieszego położoną bezpośrednio przy granicy nieruchomości; właściciel nieruchomości nie jest obowiązany do uprzątania chodnika, na którym jest dopuszczony płatny postój lub parkowanie pojazdów samochodowych.
§ 4. 1. Mycie pojazdów samochodowych poza myjniami dozwolone jest wyłącznie na terenie nieruchomości nie służącej do użytku publicznego , pod warunkiem, że odbywa się to na utwardzonej ich części, przy pomocy środków ulegających biodegradacji, a powstające ścieki gromadzone są w sposób umożliwiający ich usunięcie zgodnie z przepisami o utrzymaniu czystości i porządku w gminie, w szczególności ścieki takie nie mogą być odprowadzane bezpośrednio do zbiorników wodnych lub do ziemi.
2. Naprawa pojazdów samochodowych na terenie nieruchomości, wykonywana poza warsztatami samochodowymi przez właściciela nieruchomości lub za jego zgodą, dozwolona jest wyłącznie wtedy, gdy nie jest uciążliwa dla sąsiednich nieruchomości, a powstające odpady gromadzone są w sposób umożliwiający ich usunięcie zgodnie z przepisami ustawy w zakresie utrzymania czystości i porządku oraz postępowania z odpadami.


Rozdział 3
Rodzaje i minimalna pojemność pojemników przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych na terenie nieruchomości i na drogach publicznych oraz warunki rozmieszczania tych pojemników i ich utrzymania w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym


§ 5. 1. Ustala się następujące rodzaje pojemników( w tym worków) przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych na terenie nieruchomości oraz na drogach publicznych:
1) pojemniki na odpady o pojemności 120 l,
2) pojemniki na odpady o pojemności 240 l,
3) pojemniki na odpady o pojemności 1100 l,
4) pojemniki (KP 7) o pojemności 7 000 l,
5) pojemniki z tworzywa sztucznego, oznaczone odpowiednimi kolorami w stosunku do każdego rodzaju odpadu selektywnie zbieranego, o rozmiarach 120 l i 240 l (indywidualne pojemniki) lub 1100 l (pojemniki zbiorcze),
6) kosze uliczne o pojemności od 20 l do 70 l,
7) pojemniki z tworzywa sztucznego, oznaczone odpowiednimi kolorami w stosunku do każdego rodzaju odpadu selektywnie zbieranego, o pojemności od 1,5 m3 do 3 m3,
8) pojemniki, w tym worki o pojemności od 60 do 120 l, oznaczone odpowiednimi kolorami w stosunku do każdego rodzaju odpadu zbieranego selektywnie, z przeznaczeniem na:
a) papier i makulaturę,
b) tworzywa sztuczne i odpady z opakowań wielomateriałowych,
c) szkło,
d) metal,
e) odpady ulegające biodegradacji, w tym odpady zielone
2. W celu zbierania odpadów w sposób selektywny stosuje się następujące oznaczenia
pojemników/worków:
1) pojemnik metalowy, plastikowy lub worek czarny – odpady niesegregowane (zmieszane)
2) pojemnik lub worek żółty - tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe,
3) pojemnik lub worek zielony - szkło opakowaniowe,
4) pojemnik lub worek niebieski – papier i tektura,
5) pojemnik lub worek szary – metal,
3. Na terenie nieruchomości pojemniki/worki na odpady z wyselekcjonowanymi odpadami należy ustawić w miejscu wyodrębnionym, dostępnym dla pracowników podmiotu uprawnionego lub gdy takiej możliwości nie ma należy wystawić je w dniu odbioru zgodnie z harmonogramem, na chodnik lub ulicę przed wejściem na teren nieruchomości usytuowanej przy drodze utwardzonej. Jeżeli nieruchomość nie ma dostępu do drogi utwardzonej odpady należy wystawić w dniu odbioru, zgodnie z harmonogramem w miejsce umożliwiające swobodny do nich dojazd drogą utwardzoną.
4. Właściciel nieruchomości ma obowiązek utrzymania pojemników na odpady w stanie czystości, w dobrym stanie technicznym oraz ich okresowego dezynfekowania.
5. Na drogach publicznych posiadających urządzone chodniki powinny być rozstawione kosze uliczne w odległości nie większej niż 300 m od kolejnego urządzenia. Właściciele nieruchomości lub przedsiębiorcy użytkujący tereny komunikacji publicznej obowiązkowo wyposażają w zamocowane na stałe kosze uliczne zlokalizowane pod wiatą a jeżeli jej nie ma to- w sąsiedztwie oznaczenia przystanku.
§ 6. Z zastrzeżeniem § 9, ustala się minimalną pojemność pojemnika (w tym worka – kolor czarny) przeznaczonego do zbierania na terenie nieruchomości niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych dla właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy w budynkach jednorodzinnych, jeżeli z takiego pojemnika korzysta:
1) do 4 osób – w rozmiarze 120 l,
2) od 5 do 8 osób – w rozmiarze 240 l lub 2 x 120 l
3) powyżej 8 – w rozmiarze 1100 l.
§ 7. Z zastrzeżeniem § 9, dla właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy w budynkach jednorodzinnych, ustala się minimalną pojemność pojemników, w tym worków przeznaczonych do selektywnego zbierania na terenie nieruchomości każdego rodzaju odpadu, tj. odpady komunalne ulegające biodegradacji, papier i tektura, szkło, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe, metale jeżeli z takich pojemników korzysta:
1) do 4 osób – w rozmiarze 120 l,
2) od 5 do 8 osób – w rozmiarze 240 l, lub 2 x 120 l
3) powyżej 8 – w rozmiarze 1100 l.
§ 8. 1. Z zastrzeżeniem § 9, dla właścicieli nieruchomości, o których mowa w art. 2 ust. 3 Ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, oraz właścicieli nieruchomości w innego rodzaju budynkach wielorodzinnych, jeśli w lokalach tych zamieszkują mieszkańcy, ustala się minimalną pojemność pojemnika (w tym worka – kolor czarny) przeznaczonego do zbierania na terenie nieruchomości niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych, jeżeli z tego pojemnika korzysta:
1) nie mniej niż 2 i nie więcej niż 4 osoby – w rozmiarze 120 l,
2) nie mniej niż 5 i nie więcej niż 8 osób – w rozmiarze 240 l,
3) nie mniej niż 9 i nie więcej niż 14 osób – w rozmiarze 240 l i 120 l,
4) nie mniej niż 15 osób i nie więcej niż 24 osoby – w rozmiarze 1100 l.
5) nie mniej niż 25 osób i nie więcej niż 100 osób – w rozmiarze 7000 l lub wielokrotność 1100 l
2. Z zastrzeżeniem § 9, dla właścicieli nieruchomości, o których mowa w art. 2 ust. 3 Ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, oraz właścicieli nieruchomości w innego rodzaju budynkach wielorodzinnych, na których zamieszkują mieszkańcy, ustala się minimalną pojemność pojemników, w tym worków przeznaczonych do selektywnego zbierania na terenie nieruchomości każdego rodzaju odpadu, tj. odpady komunalne ulegające biodegradacji, papier i tektura, szkło, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe, metale, jeżeli z takich pojemników korzysta:
1) nie mniej niż 2 i nie więcej niż 4 osoby – w rozmiarze 120 l,
2) nie mniej niż 5 i nie więcej niż 8 osób – w rozmiarze 240 l,
3) nie mniej niż 9 i nie więcej niż 14 osób – w rozmiarze 240 l i 120 l,
4) nie mniej niż 15 osób i nie więcej niż 24 osoby – w rozmiarze 1100 l.
5) nie mniej niż 25 osób i nie więcej niż 100 osób – wielokrotność w rozmiarze 1100 l
§ 9. 1. Dla właścicieli nieruchomości, w tym dla właścicieli nieruchomości, o których mowa w art. 2 ust. 3 Ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, oraz właścicieli nieruchomości w innego rodzaju budynkach wielorodzinnych, na których częściowo zamieszkują, a częściowo nie zamieszkują mieszkańcy, ustala się minimalną pojemność pojemników ( w tym worków) – kolor czarny) przeznaczonych do zbierania na terenie nieruchomości niesegregowanych (zmieszanych) odpadów z części nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, jeżeli z tego pojemnika korzysta:
1) nie więcej niż 6 osób – w rozmiarze 120 l,
2) nie mniej niż 7 i nie więcej niż 12 osób – w rozmiarze 240 l,
3) nie mniej niż 13 osób i nie więcej niż 24 osoby – w rozmiarze 1100 l.
2. Dla właścicieli nieruchomości, w tym dla właścicieli nieruchomości, o których mowa w art. 2 ust. 3 Ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, oraz właścicieli nieruchomości w innego rodzaju budynkach wielorodzinnych, na których częściowo zamieszkują, a częściowo nie zamieszkują mieszkańcy, ustala się minimalną pojemność pojemników, (w tym worków – kolor czarny) przeznaczonych do selektywnego zbierania na terenie nieruchomości każdego rodzaju odpadu, tj. odpady komunalne ulegające biodegradacji, papier i tektura, szkło, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe, metale, na których nie zamieszkują mieszkańcy, jeżeli z takiego pojemnika korzysta:
1) nie więcej niż 6 osób – w rozmiarze 120 l,
2) nie mniej niż 7 i nie więcej niż 12 osób – w rozmiarze 240 l,
3) nie mniej niż 13 osób i nie więcej niż 24 osoby – w rozmiarze 1100 l.
§ 10. 1. Z zastrzeżeniem ust. 3, dla właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, ustala się minimalną pojemność pojemników ( w tym worków – kolor czarny) przeznaczonych do zbierania na terenie nieruchomości niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych, jeżeli z tego pojemnika korzysta:
1) do 2 osób – w rozmiarze 120 l
2) od 3 do 6 osób w rozmiarze 2 x 120 l
3) nie mniej niż 7 i nie więcej niż 12 osób – w rozmiarze 240 l i 120 l
4) nie mniej niż 13 osób i nie więcej niż 24 osoby – w rozmiarze 1100 l.
2. Dla właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, ustala się minimalną pojemność pojemników przeznaczonych do selektywnego zbierania na terenie nieruchomości każdego rodzaju odpadu komunalnego, tj. przeterminowane leki i chemikalia, zużyte baterie i akumulatory inne niż przemysłowe i samochodowe odpady komunalne ulegające biodegradacji, papier i tektura, szkło, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe, metale jeżeli dany rodzaj odpadu powstaje na danej nieruchomości oraz jeżeli z tych pojemników korzysta:
a) nie więcej niż 10 osób – w rozmiarze 120 l,
b) nie mniej niż 11 i nie więcej niż 20 osób – w rozmiarze 240 l.
3. Właściciele nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy oraz, na których prowadzona jest działalność poniżej określona, obowiązani są uwzględnić przy wyposażeniu nieruchomości w pojemniki opisane w ust. 1 następujące normy wytwarzania odpadów:
1) w szkołach wszelkiego typu – 3 l na każdego ucznia i pracownika, jednak co najmniej jeden pojemnik 120 l miesięcznie;
2) w przedszkolach – 3 l na każde dziecko i pracownika, jednak co najmniej jeden pojemnik 120 l miesięcznie;
3) w lokalach handlowych, domach weselnych, przychodniach zdrowia, aptekach, świetlicach, wiejskich - 50 l na każde 10 m 2 powierzchni całkowitej lokalu, jednak co najmniej jeden pojemnik 120 l na miesiąc,
4) w szpitalach, internatach, hotelach, pensjonatach itp. – 20 l na jedno łóżko, jednak co najmniej jeden pojemnik 120 l miesięcznie
5) dla biur, instytucji, banków 50 l na każdego zatrudnionego, jednak co najmniej 1 pojemnik 120 l miesięcznie;
6) na terenie rodzinnych ogrodów działkowych – 20 l na każdą działkę w okresie od 01 marca do
31 października każdego roku i 5 l poza tym okresem.
7) w zakładach rzemieślniczych, produkcyjnych i usługowych- w odniesieniu do pomieszczeń
biurowych i socjalnych 120 l na 10 pracowników.
4. Meble oraz inne odpady wielkogabarytowe, a także zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, opony należy wystawić w dniu odbioru zgodnie z harmonogramem przed wejściem na teren nieruchomości, przy drodze utwardzonej. Jeżeli nieruchomość nie ma dostępu do drogi utwardzonej odpady należy wystawić w dniu odbioru, zgodnie z harmonogramem w miejsce umożliwiające swobodny do nich dojazd drogą utwardzoną.
§ 11. 1. Przepisy § 5–10 stosuje się odpowiednio w przypadku, gdy na danej nieruchomości z pojemnika korzysta większa liczba osób niż zostało określone w tych przepisach.
2. Właściciel nieruchomości ma obowiązek wyposażyć nieruchomość w pojemnik o większych rozmiarach, jeżeli zastosowanie pojemników o minimalnych rozmiarach, określonych w przepisach § 5–10, nie gwarantuje zabezpieczenia przed wysypywaniem się odpadów z takiego pojemnika.


Rozdział 4
Częstotliwość i sposoby pozbywania się odpadów komunalnych i nieczystości ciekłych z terenu nieruchomości oraz terenów przeznaczonych do użytku publicznego


§ 12. 1. Częstotliwość pozbywania się komunalnych odpadów z nieruchomości winna być
dostosowana do ilości powstających na niej odpadów.
2. Ustala się następującą częstotliwość pozbywania się odpadów komunalnych z terenu nieruchomości, na których powstają odpady komunalne:
1) odpady komunalne zmieszane:
a) w budynkach jednorodzinnych – 1 raz w miesiącu,
b) w budynkach wielorodzinnych – 1 raz w miesiącu.
c) w nieruchomościach niezamieszkałych – 1 raz na miesiąc,
2) odpady segregowane z papieru, tektury, metali, opakowań wielomateriałowych, tworzyw sztucznych:
a) w budynkach jednorodzinnych – 1 raz w miesiącu,
b) w budynkach wielorodzinnych – 1 raz w miesiącu,
c) w nieruchomościach niezamieszkałych – 1 raz w miesiącu,
3) szkło opakowaniowe:
a) w budynkach jednorodzinnych - 1 raz na 3 miesiące,
b) w budynkach wielorodzinnych - 1 raz na 3 miesiące,
c) w nieruchomościach niezamieszkałych - 1 raz na 3miesięce,
d) z pojemników ogólnodostępnych - 1 raz w miesiącu,
4) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, meble i inne odpady wielkogabarytowe oraz
zużyte opony:
a) w budynkach jednorodzinnych – 2 razy w roku,
b) w budynkach wielorodzinnych – 2 razy w roku,
c) w nieruchomościach niezamieszkałych – 2 razy w roku lub wg potrzeb we własnym zakresie,
5) komunalne odpady biodegradowalne – w maju, czerwcu, lipcu, sierpniu - 1 raz na dwa tygodnie,
w pozostałych miesiącach - 1 raz w miesiącu,
6) przeterminowanych leków i chemikaliów – 1 raz na 2 miesiąc.
7)zużytych baterii i akumulatorów – 1 raz na 6 miesięcy,
8) opróżnianie koszy ulicznych: w pasach drogowych, w skwerkach, przystankach autobusowych:
w sezonie letnim - 1 raz na tydzień, poza sezonem 1 raz na 2 tygodnie,
9) odpadów budowlanych i rozbiórkowych – nie rzadziej niż 1 raz w roku lub wg potrzeb we
własnym zakresie dostarczyć do punktu selektywnej zbiórki odpadów.
3. Ustala się następujące sposoby pozbywania się odpadów komunalnych z terenu nieruchomości oraz z terenów przeznaczonych do użytku publicznego:
1) tworzywa sztuczne- odpady należy umieszczać w odpowiednich workach / pojemnikach (kolor żółty) do selektywnej zbiórki odpadów lub przekazać do Mobilnego Punktu Zbierania Odpadów – w dniu ustalonym w harmonogramie. Odpady opakowaniowe przed wrzuceniem do pojemnika / worka należy trwale zgnieść tak by zachowały zmniejszoną objętość; opakowania po żywności i inne, które uległy zabrudzeniu, należy przed włożeniem do pojemnika/ worka umyć.
2) papier i tektura- odpady należy umieszczać w odpowiednich workach / pojemnikach (kolor niebieski) do selektywnej zbiórki odpadów lub przekazać do Mobilnego Punktu Zbierania Odpadów – w dniu ustalonym w harmonogramie; odpady opakowaniowe przed wrzuceniem do pojemnika/worka należy trwale zgnieść tak by zachowały zmniejszoną objętość;
3) szkło- należy umieszczać w odpowiednich pojemnikach (kolor zielony) ogólnodostępnych celem dokonania selektywnej zbiórki albo umieszczać w odpowiednich workach/pojemnikach (kolor zielony) lub przekazać do Mobilnego Punktu Zbierania Odpadów w dniu ustalonym w harmonogramie.
4) opakowania wielomateriałowe - odpady należy umieszczać w odpowiednich workach/ pojemnikach do selektywnej zbiórki odpadów lub przekazać do Mobilnego Punktu Zbierania Odpadów- w dniu ustalonym w harmonogramie albo dostarczyć do punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych
5) metal- należy dostarczyć do punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych, do punktów skupu zorganizowanych przez podmioty gospodarcze lub umieszczać w odpowiednich workach ( kolor szary ) albo przekazać do Mobilnego Punktu Zbierania Odpadów – w dniu ustalonym w harmonogramie.
6) przeterminowane leki – można przekazywać do Mobilnego Punktu Zbierania Odpadów - w dniu ustalonym w harmonogramie lub umieszczać w specjalnym pojemniku ustawionym w wyznaczonej aptece w miejscowości Korczew.
7) chemikalia i inne odpady niebezpieczne- należy dostarczyć bezpośrednio do punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych;
8) meble, odpady wielkogabarytowe- należy dostarczyć do punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych lub przekazać do Mobilnego Punktu Zbierania Odpadów – w dniu ustalonym w harmonogramie
9) zużyte baterie- należy przekazać do Mobilnego Punktu Zbierania Odpadów – w dniu ustalonym w harmonogramie albo umieszczać w specjalnych, odpowiednio oznakowanych pojemnikach ustawionych na terenie gminy lub przekazywać placówkom handlowym prowadzącym sprzedaż detaliczną.
10) zużyte akumulatory- należy przekazać do Mobilnego Punktu Zbierania Odpadów – w dniu ustalonym w harmonogramie lub przekazać placówkom handlowym prowadzącym sprzedaż detaliczną.
11) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny – należy przekazać do Mobilnego Punktu Zbierania Odpadów – w dniu ustalonym w harmonogramie lub do punktu selektywnego zbierania odpadów albo przekazać placówkom handlowym prowadzącym sprzedaż detaliczną.
12) zużyte opony – należy dostarczyć do punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych lub przekazać do Mobilnego Punktu Zbierania Odpadów – w dniu ustalonym w harmonogramie.
13) odpady budowlane i rozbiórkowe (dotyczy odpadów powstałych w wyniku prowadzenia we własnym zakresie drobnych robót niewymagających pozwolenia na budowę, ani zgłoszenia zamiaru prowadzenia robót budowlanych) należy załadować do odpowiedniego pojemnika ( worka) przeznaczonego na tego typu odpady i przekazać do przedsiębiorcy odbierającego odpady komunalne albo dostarczyć do punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych.
14) odpady ulegające biodegradacji w tym opakowania ulegające biodegradacji oraz odpady zielone, pochodzące z pielęgnacji terenów zielonych należy dostarczyć we własnym zakresie do punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych.
4. Z terenów przeznaczonych do użytku publicznego częstotliwość oddawania odpadów powinna
być dostosowana do ilości wytworzonych odpadów.
5. Właściciele cmentarzy obowiązani są do pozbywania się odpadów z terenu cmentarzy w miarę
potrzeb, ale nie rzadziej niż raz na kwartał; a w miesiącu poprzedzającym 1 listopada, Święta
Bożego Narodzenia i Wielkanocy – co najmniej raz na miesiąc
6. Wykaz punktów selektywnego zbierania odpadów oraz harmonogram selektywnej zbiórki
odpadów przez Mobilny Punkt Zbierania Odpadów zostanie udostępniony na stronie
internetowej urzędu: www.korczew.pl, oraz na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy i poszczególnych sołectwach.
§ 13. Z zastrzeżeniem przepisów odrębnych, dopuszcza się prowadzenie przez właścicieli nieruchomości na terenie nieruchomości, do której posiada tytuł prawny, kompostowanie odpadów ulegających biodegradacji, w tym odpadów opakowaniowych ulegających biodegradacji oraz odpadów zielonych. Uzyskany materiał należy zużyć na własne potrzeby.
§ 14. 1. Właściciele nieruchomości obowiązani są do wyposażenia nieruchomości w bezodpływowy zbiornik ścieków lub przydomową oczyszczalnię i pozbywania się nieczystości ciekłych z terenu nieruchomości w sposób systematyczny, nie dopuszczający do przepełnienia się urządzeń, gwarantujący zachowanie czystości i porządku na nieruchomości.
2. Opróżnianie zbiorników bezodpływowych i przydomowych oczyszczalni ścieków odbywa się na podstawie zamówienia wykonania takiej usługi, złożonego przez właściciela nieruchomości do przedsiębiorcy, z którym podpisał umowę.


Rozdział 5
Inne wymagania wynikające z wojewódzkiego planu gospodarki odpadami


§ 15.1. Odpady komunalne zmieszane, odpady zielone i bioodpady oraz pozostałości sortowania i pozostałości po procesie mechaniczno-biologicznego przetwarzania przeznaczone do składowania mogą być zagospodarowane wyłącznie w ramach regionu wskazanego w Wojewódzkim Planie Gospodarki Odpadami. Dla Gminy Korczew jest to region ostrołęcko – siedlecki.
2. Odpady selektywnie zebrane, powinny trafić zgodnie z zasadą bliskości do instalacji regionalnych, które mają możliwość ich właściwego gospodarowania lub w przypadku braku takiej możliwości, mogą one być kierowane do innych instalacji przetwarzającej poszczególne frakcje odpadów selektywnie zabranych.


Rozdział 6
Obowiązki osób utrzymujących zwierzęta domowe, mające na celu ochronę przed zagrożeniem lub uciążliwością dla ludzi oraz przed zanieczyszczeniem terenów przeznaczonych do wspólnego użytku


§ 16. 1. Osoby utrzymujące na obszarze gminy zwierzęta domowe są zobowiązane do:
1) zachowania bezpieczeństwa i środków ostrożności, a w tym: niepozostawiania zwierzęcia bez
nadzoru osób dorosłych, zapewniających ochronę przed zagrożeniem lub uciążliwością dla ludzi
oraz przed zanieczyszczeniem terenów przeznaczonych do użytku publicznego.
2) prowadzenia psów na smyczy i tylko przez osoby, które są w stanie sprawować odpowiedni
nadzór nad zwierzęciem , a dodatkowo w kagańcu psów ras uznawanych za agresywne oraz psów
wykazujących cechy agresywności lub swoim wyglądem i zachowaniem mogące stwarzać
zagrożenie dla ludzi przebywających w otoczeniu,
3) zwolnienie psa ze smyczy jest dozwolone tylko z nałożonym kagańcem, w miejscach mało
uczęszczanych pod warunkiem, że opiekun ma możliwość bezpośredniej kontroli nad jego zachowaniem.
4) zwolnienie z uwięzi psa bez kagańca jest dozwolone wyłącznie na terenie nieruchomości
ogrodzonej w sposób uniemożliwiający opuszczenie jej przez psa i odpowiednio oznakowanej
tabliczką ze stosownym ostrzeżeniem.
5) natychmiastowego usuwania zanieczyszczeń, pozostawionych przez zwierzęta domowe w miejscach publicznych; postanowienie to nie dotyczy osób o znacznym stopniu niepełnosprawności
korzystających z pomocy psów asystujących.
6) właściwego zabezpieczenia pomieszczenia lub posesji przed wydostaniem się zwierzęcia na zewnątrz,
2. Zabrania się szczucia i drażnienia zwierząt w celu wywołania agresji wobec ludzi i innych
zwierząt


Rozdział 7
Wymagania utrzymywania zwierząt gospodarskich na terenach wyłączonych z produkcji rolniczej oraz obszary podlegające obowiązkowej deratyzacji i terminy jej przeprowadzania

 

§ 17.1. Na obszarze Gminy Korczew na terenach wyłączonych z produkcji rolniczej dopuszcza się utrzymywanie zwierząt gospodarskich z zastrzeżeniem ust.2, pod warunkiem przestrzegania zasad określonych w niniejszym Regulaminie oraz pod warunkiem, że działalność ta nie będzie powodować uciążliwości dla właścicieli sąsiedniej nieruchomości i będzie prowadzona zgodnie z wymogami zawartymi w przepisach dotyczących prawa budowlanego, ochrony środowiska, ochrony zwierząt oraz z zachowaniem warunków higieniczno-sanitarnych.
2. Zabrania się utrzymywania zwierząt gospodarskich , oprócz drobiu i zwierząt futerkowych w terenach zabudowy wielorodzinnej i szeregowej.
3. Na pozostałych terenach wyłączonych z produkcji rolnej dopuszcza się utrzymywanie zwierząt gospodarskich pod następującymi warunkami:
1) posiadania budynków gospodarskich przeznaczonych do hodowli zwierząt spełniających wymogi ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (Dz. U. z 2003 r. Nr 207, poz. 2016 z późn. zm.),
2) wszelka uciążliwość hodowli dla środowiska, w tym emisje będące jej skutkiem zostaną ograniczone do obszaru nieruchomości, na której jest prowadzona.


Rozdział 8
Obszary podlegające obowiązkowej deratyzacji i terminy jej przeprowadzania


§ 18. 1. Obowiązkowej deratyzacji podlegają obszary nieruchomości mieszkalnych, użytkowych, zakładów handlowych, usługowych, produkcyjnych, sklepów, magazynów na terenie gminy Korczew. Deratyzacje przeprowadza się w miarę potrzeb, nie rzadziej niż raz na dwa lata w terminie do 31 grudnia danego roku.
2. Termin przeprowadzenia obowiązkowej deratyzacji podaje do publicznej wiadomości Wójt Gminy Korczew w porozumieniu z Państwowym Powiatowym Inspektorem Sanitarnym.

Rozdział 9
Postanowienia końcowe


§ 19. Nadzór nad realizacją obowiązków wynikających z niniejszego Regulaminu sprawuje Wójt Gminy Korczew.


Przewodnicząca Rady
/-/ Barbara Roszuk

 

 

Opublikowane przez: Elwira Kwaśniewska | Autor: Jolanta Wakulińska | Data wprowadzenia: 2016-05-10 14:21:05.

Zobacz:
 Gospodarowanie odpadami .  PROGRAM OCHRONY ŚRODOWISKA na lata 2016 – 2020 .  wydobywanie kopalin . 
Data wprowadzenia: 2016-05-10 14:21:05
Autor: Jolanta Wakulińska
Opublikowane przez: Elwira Kwaśniewska
  Biuletyn Informacji Publicznej - korczew.bip.gmina.pl